mai mult de
0
0
de proiecte livrate cu succes

Dacă tot m-am jucat de-a cercetătorul și, în urma unui studiu despre capitalul social al managerilor de top am aflat în ce departament este folosit cel mai des Facebook de către corporatiști, ar fi chiar păcat să nu vă spun și vouă… Așa că vă spun și de Facebook, și de LinkedIn dar și puțin despre Google+.

Studiul are drept grup de referință cei 900 de manageri nominalizați de Business Magazin (fără cei din anul 2015, dar mi-am propus să îi studiez și pe aceștia), iar dintre aceștia puțin peste 85% dețin un cont pe rețeaua LinkedIn.

Facebook și LinkedIn sunt cele mai folosite rețele de socializare de către tinerii manageri de top, cea din urmă fiind mai intens folosită decât Facebook. Cum s-ar zice: sâc, Zuckerberg!

Utilizare rețele sociale

În cazul utilizării LinkedIn, din testele comparative anova a rezultat că nu există nicio diferență / că nu se poate face niciun fel de asociere semnificativă statistic între utilizarea rețelei LinkedIn și factorii studiați de mine (Gen, Status sau Departament).

În cazul Facebook, însă… e distractiv.

Managerii femei folosesc Facebook ceva mai des decât managerii bărbați.

Analiză utilizare Facebook vs gen

Departamentele în care Facebook este cel mai des folosit sunt: Resurse Umane, IT, Marketing și… (bam-bam…) … Financiar-Contabilitate. Dacă în HR putem specula că este folosit pentru a-i verifica pe posibilii candidați, dacă în IT putem specula că este folosit pentru dezvoltarea / testarea de aplicații, dacă în Marketing putem specula că este folosit pentru… marketing, ei bine, în Financiar-Contabilitate putem specula că este folosit pentru… a înlocui Solitaire-ul. 🙂

Facebook în departamente

Facebook vs. LinkedIn

I-am rugat pe managerii intervievați să-mi spună ce percepția eu despre Facebook, respectiv LinkedIn. Rezultatele sunt foarte interesante din prisma sociologiei, a analizei resurselor de capital social.

Descrierea Facebook

Toți (dar absolut toți) consideră Facebook un loc „familial” – dedicat pozelor, prietenilor și micilor destăinuri. Este un loc în care „pierzi vremea”. Facebook nu este un loc de business și nici nu se așteaptă acest lucru. Facebook este un tip de rețea „bonding” (pentru cei interesați, de citit Narayan, 1977) – o rețea care nu aduce plus valoare mare, care te menține în „cercul tău”.

LinkedIn _ all

LinkedIn este un loc în care să fi vizibil pentru business: „sunt vizibil pentru comunitatea de business” sau „afli lucruri despre professionals” sau „POSIBILI PARTENERI DE AFACERI”. LinkedIn este rețeau în care se manifestă în formă accentuată capitalul de tip „pod” („bridging”) – cel care te scoate din grupul tău restrâns și te face prezent în alte grupuri, cu acces la alte informații și la alte resurse.

În concluzie… LinkedIn-iți, ostașii mei! 🙂

Datele de mai sus sunt o foarte mică, dar simpatică parte dintr-o cercetare realizată pe managerii premiați de Business Magazin în proiectul „Tineri Manageri de Top” – deci se referă exclusiv la manageri de top (așa cum au fost ei definiți de Business Magazin) și are o marjă de eroare de 6,7%.

Urmărește-mă pe Facebook:

SUNĂ-MĂ LA (+40) 723 185 233

sau trimite-mi un email la
ro@romulusoprica.ro
Proiecte dragi mie:

BrandBerry – Cercetări de piață
S.O.S. EDU – centru de meditații la matematică
BabyBoom.Ro – ghid video pentru părinți